Termék visszaküldés esetén a gyors és gördülékeny ügyintézés végett telefonhívások helyett kérjük olvasd el az alább leírtakat és az űrlap kitöltésével add meg a visszaküldéshez szükséges adatokat. Az űrlap kitötése kötelező, csak így fogadjuk el a visszaküldést! Köszönjük!
Nem kötelező információk nélkül vásárolni. A termék adatlapon található termékleírás, gyártói oldal, képek, néhol termék videók és minden egyéb információ pont azért van megadva, hogy ezen infók alapján el lehessen dönteni melyik termékre van szükség.
A tudatos vásárló előbb informálódik, majd elemez és dönt, végül vásárol. És jól dönt. Mivel jól dönt, nem merül fel probléma a termékkel kapcsolatban, így visszaküldésről se kell beszélni. Te tudatos vásárló vagy?
Ezzel szemben a nem tudatos vásárló előbb vásárol, majd miután probléma van a termékkel próbál informálódni. Ez nem elég, hogy költségesebb, de még időigényesebb is, ugyanis a nem megfelelő termékkel további teendői vannak, és ráadásul nem lett közelebb az eredeti problémájának megoldásához, mert a jó termék még mindig nincs a birtokában. Ő esetében sajnos valószínű beszélni kell a visszaküldésről. A visszaküldés nem kötelező, csak választható. Helyette azonban hadd ajánljunk pár alternatív megoldást, amikkel akár jobban is lehet járni anyagilag:
• A terméket el lehet ajándékozni (pl születésnap, névnap, húsvét, karácsony, biztos van olyan családtag, aki örülne neki),
• El lehet cserélni bármelyik ismerőssel egy olyan termékre, ami viszont neki nem kell,
• El is lehet adni, akár drágábban is pl:
- Facebookon: szinte mindenkinek van facebook profilja, pár fotó kell csak és máris közzé lehet tenni az ismerősöknek, pár nap alatt elkelhet,
- Facebook marketplace-en
- Vinted-en
- Jófogáson
- Vaterán stb.
Visszaküldés esetén annak díja és módja a vásárlót terheli! Személyes visszaadásra nincs lehetőség!
2023 március 1-től hatályos postai csomagfeladás díja 2370Ft. Miért okos ötlet pl. egy 5000Ft-os termék árának a felét máris elveszteni? Futárral még drágább a visszaküldés. Ezen érdemes elgondolkozni.
Kérjük olvasd el figyelmesen az alább leírtakat majd töltsd ki az űrlapot! A visszaküldés kizárólag az űrlap kitöltése és a visszaküldési menet betartásával történik emailen keresztül!
• Ki élhet a visszaküldéssel?
A Polgári Törvénykönyv és a 45/2014. (II.26.) kormányrendelet alapján csak a magánszemélyek (természetes személyek) minősülnek fogyasztónak. Csak a fogyasztókat illetik meg internetes vásárlás esetén a fogyasztói jogok (így az indokolás nélküli elállás joga is). Ha a céged nevében vásároltál, a céged nevére kérted a számlát, akkor sem téged, sem a céget nem illetik meg a fogyasztói jogok! Ettől függetlenül egyedi elbírálás alapján dönthetünk úgy, hogy mégis visszavesszük a terméket értékcsökkenéssel!
• A termék kipróbálása és használata:
Ugye tudod, hogy ha a terméket használod, az veszít az értékéből és ezért felelősséggel tartozol? Az elállás joga nem a termék 14 napos ingyenes használatát biztosítja, hanem a termék kipróbálásának lehetőségét!
A 45/2014. kormányrendelet 25. §-a alapján a fogyasztó a "termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel."
A termék kicsomagolása után tehát jogunk van kipróbálni azt, és megállapítani, hogy a termék tetszik-e, és a rendeltetésszerű használatra alkalmas-e. Ha a használat során kárt teszünk a termékben, azért felelősséggel tartozunk. A Fogyasztóvédelmi Hatóság e kérdésben egyértelműen fogalmaz: "Fontos tudni ... hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé."
Mivel a gyári csomagolás (doboz, blister, zacskó) a termék részét képezi, ezért kérjük fokozottan figyelj annak épségére a termék kibontása/kipróbálása során, mert egy esetleges visszaküldés esetén a nem megfelelően kibontott, sérült csomagolás (pl. szétszakított) értékcsökkenést von maga után.
• Véletlenül tévesen megrendelt termékek:
Kérjük rendelés leadása után (ha ezt még nem tetted meg előtte) győződj meg róla, hogy valóban a megrendelt termékre van-e szükséged. A véletlenül tévesen rendelt termékeket még a CSOMAGFELADÁS ELŐTT van mód egyszerűen kicserélni, melyet jelezhetsz e-mailen.
Csomagfeladás előtti észrevétel előnyei:
- azt a terméket kézbesíti a futár, amire valóban szükséged van
- nem kell további 2-3 munkanapot várni míg a cseretermék megérkezik
- nincs újabb feleslegesen kifizetett szállítási díj
Semmi baj nem történik, ha véletlenül nem megfelelő terméket rendelted, de nagyon nem mindegy mikor derül ki, hogy tévesen rendelted ezt a terméket.
• Értékcsökkenések:
Természetesen vállalkozásunk megkárosítását nem fogjuk hagyni. Így, ha szórakozásból rendeltél valamit, ami nem is kell (tehát csak azért rendelted, hogy visszaküldd), vagy nemtörődömségből tévesen rendeltél valamit, számolj azzal, hogy kizárólag értékcsökkenéssel fogjuk visszavenni (pl. szállítási díj). Úgy gondoljuk mindenki érzékelte az elmúlt pár évben az eszement áremeléseket mind termék árban, mind szállítási díjakban és úgy általában mindenben, így fokozottan figyelni kéne arra, hogy senki se fizessen feleslegesen semmit!
- Vannak olyan termékek, termék kategóriák, amiknél ahhoz, hogy eldöntsd kell-e a termék, ki se kell bontani (pl. merevlemezek, elosztók, konnektorok, stb.). Mindenki tudja, mi is az elosztó, hogy néz ki, mire való, így ha zoknit akarsz venni, de mégis valami fatális véletlen során elosztót vettél, nem kell felbontani ahhoz a terméket, hogy tudd, az nem zokni. Ha mégis felbontod, az minimum a szállítási díj levonásával, és/vagy minimum a termék 30%-os értékcsökkenésével jár.
- Szétszakított, széttépett, szétvágott csomagolás, ahol egyértelműen látszik, hogy nem megfelelően lett kibontva, minimum a szállítási díj levonásával, és/vagy minimum a termék 30%-os értékcsökkenésével jár.
- Bármi olyan észrevétel, probléma, ami termék felbontás nélkül is egyértelműen kideríthető lett volna (pl. már rendelés előtt a termék adatlapon található infókból, tehát meg se kellett volna rendelni, vagy később már a gyári csomagolásról), de mégis ki lett bontva, az minimum a szállítási díj levonásával, és/vagy minimum a termék 30%-os értékcsökkenésével jár.
- Azon termékeknél, ahol le kell tépni valamit a dobozról, ami által kinyílik (tehát visszazárni sérülésmentesen nem lehet), pl patronok, tonerek, szalagcímkék, notebooktöltők stb. a csomagolás kinyitása minimum a szállítási díj levonásával, és/vagy minimum a termék 50%-os értékcsökkenésével jár.
- Hiányos tartozékokkal való visszaküldés (pl. hiányzó kábelek, termék fólia leszedése, bármilyen címke leszakítása stb.) vagy ha a termékben látható kár keletkezett, minimum a szállítási díj levonásával, és/vagy minimum a termék 50%-os értékcsökkenésével jár.
- Nem megfelelő csomagolásban való visszaküldés (pl. bármi doboz vagy légpárnás boríték nélkül) minimum a szállítási díj levonásával, és/vagy minimum a termék 50%-os értékcsökkenésével jár.
Röviden és egyszerűen:
- Ha te hibázol, tiéd a felelősség,
- Ha mi hibázunk, miénk a felelősség.
Kérjük:
• minden esetben töltsd ki az űrlapot, csak így tudjuk elfogadni a visszaküldést,
• kitöltés után minden esetben várd meg e-mailes válaszunkat,
• szó nélkül ne küldd vissza terméket, mert nem vesszük át a futártól,
• utánvéttel ne küldd a terméket, mert nem vesszük át a futártól,
• személyesen ne hozd vissza a terméket, mert visszaküldés esetén nincs személyes átvétel.